Fragt 50 kr. Gratis fragt ved køb over 500 kr.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Adele CPH. Betingelserne gælder i det tilfælde hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Adele CPH Denmark, med Cvr.nr. 28055145

Priser
Alle de oplyste priser hos Adele CPH Denmark er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

Udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Gavekort udstedt har en gyldighed på 2 år fra udstedelsen.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse

Leverings- og ekspeditionsomkostninger:

GLS i Danmark 1-3 dage

Postnord i Danmark 2-3 dage

Bestillinger under 500 kr. – fragt 50 kr.

Gratis fragt ved køb over 500 kr.

GLS i Danmark (1-3 hverdage).

Postnord i Danmark (2-3 dage).

Besillinger til Europa, GLS/UPS/Post Nord 200 kr.

Betaling
Når vi har modtaget din bestilling/betaling sendes varen samtidig afsted. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller SMS. Varerne købes online og der kan betales med almindelige betalingskort eller PayPal.

Faktura
Faktura bliver sendt pr. mail.

Returret / Fortrydelsesret
Der gives 14 dages returret/fortrydelsesret fra varen modtages af kunden.

Fortryder du købet, skal du for egen regning sende varen tilbage til følgende adresse:

Adele Cph Denmark – Ravennavej 16 – 2100 København S

Hvis du sender varen tilbage, skal den være i samme stand, som da du modtog den.

Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, bedes du vedlægge en kopi af fakturaen.

Benytter du dig af returretten/fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage, så snart vi har modtaget varen retur, og haft lejlighed til at undersøge den.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug.
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har fjernet prismærker, infoskilte m.m.
  • manglende eller ødelagt emballage.

Registrering af oplysninger
Adele CPH Denmark registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men Adele CPH Denmark beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det.

Reklamationsbehandling
Ved fejl og mangler er der fuld returret, og her afholder Adele CPH Denmark eventuelle fragtomkostninger. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Hvis Adele CPH modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

Kontakt altid Adele CPH Denmark før du sender en reklamation retur.

Retningslinjer for reklamationer

Adele CPH yder 2 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejlslitage og forkert brug. Kun køber på

  • Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derved må forventes at blive slidt. Slidtage dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på slidtage kan være guldbelægninger og rhodineringer, som løbende fortager ved brug af smykkerne. Vi ombytter derfor ikke smykker, som har mistet deres forgyldning eller rhodinering. Dette må forventes, da der er tale om en tynd belægning på smykket
  • Forkert brug betyder, at smykket har fået skader som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Forkert brug dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på forkert brug/behandling af smykker kan være hvis et smykke har ændret farve ved at ligge frit fremme eller ved at være blevet udsat for fugt, cremer, sæbe, hårspray, rengøringsmidler, eller lign. I disse tilfælde vil smykket hurtigt blive mørkere og misfarvet. Smykker skal altid opbevares i lukkede poser eller i deres smykkeæsker når de ikke bliver brugt, for at bevare det flotte udseende længst muligt. Smykker der er misfarvede i metallet vil ikke godkendes som reklamation, da de har været udsat for forkert opbevaring/brug. Et andet eksempel på forkert brug er hvis et smykke er knækket i selve kæden. Mange af vores smykker har tynde kæder, som ikke tåler ryk. Derfor vil et smykke der er knækket i selve kæden ikke godkendes som reklamation, da vi anser dette som værende selvforskyldt. Enkelte af vores smykker er limet fast på den kirurgiske del af smykket som går i øret. Her er tale om vores perle øreringe. Ved påsættes samt når de tages af, skal man holde ved i både stål delen samt perle delen af smykket. Den slags små smykker tåler heller ikke ryk og ville nemt kunne blive ædelagt hvis man ikke aftager dem fra øret med en vis forsigtighed.  Endnu et eksempel er vores emaljesmykker. Selve emaljen kan miste farven, hvis den ligger i fx et vindue eller i en vindueskarm og udsættes for direkte sollys. Dette er selvforskyldt, og vil ikke blive godkendt som en reklamation.

Vores helt små ørestikker skal sættes på og tages af, så man holder ved både perlerne OG selve stål delen. Det er af hensyn til nogle smykker er limet og tåler ikke voldsomme ryk.

Kontakt altid Adele CPH før du sender en reklamation retur, da denne skal godkendes 

Reklamationer sendes retur til:

Adele Cph Denmark – Ravennavej 16 – 2100 København S – info@adelecph.dk

ADELE CPH NYHEDSBREV

Når du tilmelder dig Adele Cph nyhedsbrevet får du tilsendt en rabatkode, der giver dig 10% rabat næste gang du køber noget på webshoppen!

Tak for din tilmelding